The Sims Creative Club

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

Развитие сюжета в игре (StoryProgression)

Развитие сюжета в игре (Story Progression) 1.67-1.69

Нет прав для скачивания

Юльчик777

Проверенный
Сообщения
245
Достижения
129
Награды
209
The StoryProgression
Автор twallan

Мод изменяет стандартное развитие сюжета в городе. Горожане активнее повышают навыки, женятся, заводят детей, переезжают и т.п., таким образом жизнь в городе становится более реалистичной.

Чтобы увидеть скрытый текст, войдите или зарегистрируйтесь.

NRaas_StoryProgression - основной файл (обязательный для установки)
Дополнения (устанавливаются по выбору):
Extra - содержит систему отметок на карте, контроль мотивации и другие опции, не включенные в остальные модули.
Career - содержит все опции, связанные с карьерой и обучением в школе.
Money - содержит все опции, связанные с деньгами, например, налогообложение и наследование.
Population - содержит все опции, связанные с контролем населения, например, генетика.
Relationship - содержит все опции, связанные с отношениями.
Skill - содержит все опции, связанные с навыками.
Городские личности - особые персонажи в городе со своей линией поведения:
NRaas_StoryProgressionLovers - шлюха, казанова, проститутка и жиголо.
NRaas_StoryProgressionMeanies - шпана, задира, хулиган, хулиганка.
NRaas_StoryProgressionOthers - дурачок, попрошайка, умник.
NRaas_StoryProgressionCopsAndRobbers - добрый вор, злой вор, дружинник, авторитет.
NRaas_StoryProgressionVampiresAndSlayers – вампиры (3 типа) и охотники за нежитью (2).
Fairies And Werewolves - феи и оборотни.

Совместимость:
- Не совместим с модами, изменяющими развитие сюжета.
- Если вы собираетесь использовать The Story Progression одновременно с AwesomeMod, выберите в AwesomeMod Configuration в строке UseAwesomeStoryDriver – Disabled.
- Sims 3 Dashboard tool может показать конфликт мода с некоторыми фазами Careers. Автор говорит, что этот конфликт несущественный и его можно игнорировать.

Для версий игры 1.29 - 1.69

Чтобы увидеть скрытый текст, войдите или зарегистрируйтесь.
 
Последнее редактирование модератором:

PlaF

Проверенный
Сообщения
188
Достижения
118
Награды
8
Вообще, у меня сложилось впечатление, что персональные "звания" типа дурачок, умник, хулиган, воришка, шлюха и т.д. кроме некоего антуража ничего игре не добавляют. На активном симе взаимодействие с ними никак не отражается. Хотя возможно, я что-то и пропускаю, но общался он и с дурочкой, и со шлюхой, и с дружинником, и с воришкой - и никак в общении эти их особенности не проявились.
И потом, раздражает обилие сообщений типа кто с кем прогуливается, ссорится, влюбляется, кто у кого что сломал, кто денег кому подкинул. Не пойму для чего это всё, если практически никак использовать это нельзя. И что мне за радость знать подробности чьей-то жизни? Не знаю, что-то мне это якобы развитие сюжета не греет, бесполезное оно.
Настроек много: начнёшь вникать, так просто голова кругом, а толку - пшик. Но это моё субъективное мнение, разумеется.
AndrewSimS сказал(а):
На ратуше в Развитии сюжета-Общие опции-Опции Lots,выставьте эмиграционный уровень(числовое значение)по умолчанию стоит 0-нет эмиграции
Это в родном городе. А где выставлять то же, но в поездках? Ратуш там же нет. Может на рынок кликать, он там у них как административный центр.
biggrin.gif

И ещё. Подскажите, как найти жителей с определённым навыком? Есть такая возможность? Мне, например, нужен контрабасист для группы, а методом тыка искать нудно. Где-то в менюшках находил большой список разных уровней разных же навыков, но кто ими владеет - неизвестно.
 

Алиса

Заблокирован
Сообщения
3.971
Достижения
0
Награды
823
PlaF, -названия-скорее для интереса, разницы между шлюхой и дурой в игре нет. В поездках это и не нужно. Вообщем-смотрите оригинальное ридми.
 

PlaF

Проверенный
Сообщения
188
Достижения
118
Награды
8
Jennifer_Aniston сказал(а):
PlaF, -названия-скорее для интереса, разницы между шлюхой и дурой в игре нет.
Да вот именно - разницы нет: как были симы до мода, такими же и остались. По крайней мере, для моего активного в жизни города ничего не поменялось.
 

Void4D

Проверенный
Сообщения
913
Достижения
138
Награды
112
Скажите а если я буду играть без мода.. город будет развиваться но медленно?
или вообще дети рождаться не будут и т.п? у меня игра с ним жутко виснет(
 

Severinka

ФЕЯ 100лвл
Сообщения
24.287
Достижения
531
Награды
23.030
Pr0ototype, Будет развиваться, но очень медленно. А если в Бридже играешь, то еще медленней. У всех конечно по разному генерится, но в Бридже очень плохая рождаемость и свадьбы большая редкость.
 

AndrewSimS

Заблокирован
Сообщения
230
Достижения
0
Награды
83
PlaF сказал(а):
Да вот именно - разницы нет: как были симы до мода, такими же и остались. По крайней мере, для моего активного в жизни города ничего не поменялось.
Почитайте описания для модулей,тогда ясно всё будет
options: Town Bike

Allow All Genders
when enabled, males are eligible for the position
Default: False
Allow Teen
when enabled, teenagers are eligible for the position
Default: False
Enable Progression
When enabled, this personality is progressed each cycle
Default: True
Increased Chance Per Cycle
The added chance, each cycle, that an event will occur
Default: 15
Speed
The speed at which this personality cycles, in sim-minutes
Default: 250
Town Bike
Provides the ability to set the personality manually
Default: (Selected by scoring)
Weight: Breakup
The relative chance that the bike's partner will break up with them
Default: 10
Weight: Canoodle
The relative chance that the bike will initiate a mass flirt spree
Default: 50
Weight: Cohesion
The relative chance that the bike haters will improve relationship with each other
Default: 30
Weight: Dislike
The relative chance that a new bike hater will spontaneously arise
Default: 30
Weight: Victimize
The relative chance that the bike will attempt to break up a partnership
Default: 10
Options: Town Brat

Enable Progression
When enabled, this personality is progressed each cycle
Default: True
Increased Chance Per Cycle
The added chance, each cycle, that an event will occur
Default: 15
Mooch Maximum
Specifies the maximum amount of simoleons a brat can take during a Mooch scenario
Default: 20
Speed
The speed at which this personality cycles, in sim-minutes
Default: 250
Steal Maximum
Specifies the maximum value of the object stolen during a Steal scenario
Default: 100
Town Brat
Provides the ability to set the personality manually
Default: (Selected by scoring)
Weight: Arson
The relative chance of a brat lighting a fire
Default: 2
Weight: Break
The relative chance of a brat breaking something
Default: 20
Weight: Cohesion
The relative chance of parents affected by the brat improving relationship
Default: 30
Weight: Derision
The relative chance of a parent taking offense to the parenting skills behind the brat
Default: 20
Weight: Homework
The relative chance of a brat stealing someone's homework
Default: 10
Weight: Mooch
The relative chance of a brat taking another child's money
Default: 10
Weight: Steal
The relative chance of a brat swiping something from someone's home (the item is returned automatically)
Default: 10
Weight: Tease
The relative chance of a brat teasing another child
Default: 10
Options: Town Bully
Allow All Genders
when enabled, females are eligible for the position
Default: False
Allow Child
when enabled, children are eligible for the leadership position
Default: False
Allow Child Recruit
when enabled, children are eligible for a follower position
Default: True
Enable Progression
When enabled, this personality is progressed each cycle
Default: True
Increased Chance Per Cycle
The added chance, each cycle, that an event will occur
Default: 15
Mooch Maximum
Specifies the maximum amount of simoleons a bully can take during a Mooch scenario
Default: 100
Speed
The speed at which this personality cycles, in sim-minutes
Default: 250
Steal Maximum
Specifies the maximum value of the object stolen during a Steal scenario
Default: 500
Town Bully
Provides the ability to set the personality manually
Default: (Selected by scoring)
Weight: Antagonize
The relative chance of a bully antagonizing a child
Default: 20
Weight: Attack
The relative chance of a bully attacking a nerd
Default: 30
Weight: Break
The relative chance of a bully breaking something
Default: 20
Weight: Derision
The relative chance of someone complaining about the bully
Default: 20
Weight: Mooch
The relative chance of a bully stealing money from a child
Default: 30
Weight: Recruit
The relative chance of a bully recruiting a new follower
Default: 20
Weight: Steal
The relative chance of a bully stealing an item from a house
Default: 10
Options: Town Casanova

Allow All Genders
when enabled, females are eligible for the position
Default: False
Allow Teen
when enabled, teenagers are eligible for the position
Default: False
Enable Progression
When enabled, this personality is progressed each cycle
Default: True
Increased Chance Per Cycle
The added chance, each cycle, that an event will occur
Default: 15
Speed
The speed at which this personality cycles, in sim-minutes
Default: 250
Town Casanova
Provides the ability to set the personality manually
Default: (Selected by scoring)
Weight: Accost
The relative chance that the casanova's partner will be attacked by a follower
Default: 30
Weight: Arson
The relative chance that follower of the casanova will torch another follower's house
Default: 2
Weight: Attack
The relative chance that the casanova's followers will attack each other
Default: 15
Weight: Break
The relative chance that follower of the casanova will break something
Default: 15
Weight: Breakup
The relative chance that the casanova's partner will leave them
Default: 10
Weight: Canoodle
The relative chance that the casanova will engage in a flirt spree within his harem
Default: 10
Weight: Derision
The relative chance that the followers of the casanova will engage in jealous rage
Default: 30
Weight: Woo
The relative chance that the casanova will add a new sim to his harem
Default: 30
Weight: Worship
The relative chance that a new sim will spontaneously add themselves to the casanova's harem
Default: 30
Options: Town Gigolo
Allow All Genders
when enabled, females are eligible for the position
Default: False
Allow Teen
when enabled, teenagers are eligible for the position
Default: False
Enable Progression
When enabled, this personality is progressed each cycle
Default: True
Increased Chance Per Cycle
The added chance, each cycle, that an event will occur
Default: 15
Mooch Maximum
Specifies the maximum amount of simoleons a gigolo can take during a Date scenario
Default: 1000
Mooch Minimum
Specifies the minimum amount of simoleons a gigolo can take during a Date scenario
Default: 100
Speed
The speed at which this personality cycles, in sim-minutes
Default: 250
Town Gigolo
Provides the ability to set the personality manually
Default: (Selected by scoring)
Weight: Breakup
The relative chance of a gigolo's partner leaving them
Default: 5
Weight: Canoodle
The relative chance of a gigolo getting it on with a number of sims
Default: 10
Weight: Cohesion
The relative chance of two gigolo's improving friendship
Default: 10
Weight: Date
The relative chance of a gigolo escorting a sim for payment
Default: 50
Weight: Derision
The relative chance of someone taking offense to the gigolo lifestyle
Default: 20
Weight: Recruit
The relative chance of a new gigolo being recruited
Default: 30
Options: Town Loon

Allow Adult Recruit
Whether to allow adults to be recruited
Default: True
Allow Child Recruit
Whether to allow children to be recruited
Default: True
Allow Teen
When enabled, teenagers are eligible for the position
Default: True
Allow Teen Recruit
Whether to allow teenagers to be recruited
Default: True
Enable Progression
When enabled, this personality is progressed each cycle
Default: True
Increased Chance Per Cycle
The added chance, each cycle, that an event will occur
Default: 15
Give Away Maximum
The maximum amount of cash on hand that the loon can allowed to spend during a "Give Away" scenario
Default: 100
Speed
The speed at which this personality cycles, in sim-minutes
Default: 250
Town Loon
Provides the ability to set the personality manually
Default: (Selected by scoring)
Weight: Antagonize
The relative chance that a follower of the loon will do something stupid
Default: 10
Weight: Arson
The relative chance that a loon will accidentally light something on fire
Default: 2
Weight: Break
The relative chance that a loon will accidentally break something
Default: 20
Weight: Cohesion
The relative chance that followers of the loon will improve relationship with each other
Default: 20
Weight: Give Away
The relative chance that a loon will simply hand out free money to someone
Default: 10
Weight: Recruit
The relative chance that a new follower of the loon will spontaneously arise
Default: 30
Options: Town Mooch

Allow Teen
When enabled, teenagers are eligible for the position
Default: True
Enable Progression
When enabled, this personality is progressed each cycle
Default: True
Increased Chance Per Cycle
The added chance, each cycle, that an event will occur
Default: 15
Large Mooch Maximum
The maximum amount of simoleons a sim can mooch during a "Large Mooch" scenario
Default: 10000
Large Mooch Minimum
The minimum amount of simoleons a sim can mooch during a "Large Mooch" scenario
Default: 1000
Small Mooch Maximum
The maximum amount of simoleons a sim can mooch during a "Small Mooch" scenario
Default: 200
Speed
The speed at which this personality cycles, in sim-minutes
Default: 250
Town Mooch
Provides the ability to set the personality manually
Default: (Selected by scoring)
Weight: Big Mooch
The relative chance that a mooch will perform a large scale mooch
Default: 10
Weight: Cohesion
The relative chance that two mooch followers will improve in relationship
Default: 20
Weight: Derision
The relative chance that someone will take offense to mooch life-style
Default: 30
Weight: Mooch
The relative chance that a mooch will perform a drive-by mooch
Default: 30
Weight: Recruit
The relative chance that a new follower will start following in the ways of the Mooch
Default: 30
Options: Town Nerd
Allow Child Recruit
Whether to allow children to be recruited
Default: True
Allow Teen
Whether to allow a teenager to head the herd
Default: True
Enable Progression
When enabled, this personality is progressed each cycle
Default: True
Increased Chance Per Cycle
The added chance, each cycle, that an event will occur
Default: 15
Speed
The speed at which this personality cycles, in sim-minutes
Default: 250
Town Nerd
Provides the ability to set the personality manually
Default: (Selected by scoring)
Weight: Attraction
The relative chance of two nerd swooning for each other
Default: 10
Weight: Break
The relative chance of a nerd seeking revenge for bullying
Default: 20
Weight: Cohesion
The relative chance of two nerds improving friendship
Default: 20
Weight: Homework
The relative chance of a nerd helping someone with their homework
Default: 20
Weight: Learn
The relative chance of a nerd gaining a skill point in something
Default: 20
Weight: Recruit
The relative chance of a new nerd being recruited
Default: 30
Weight: Repair
The relative chance of a nerd fixing something
Default: 20
Weight: Teach
The relative chance of a nerd teaching someone a new skill
Default: 20
Options: Town Tart
Allow Adult
Whether to allow adults (not young adults) to join or remain in the clan
Default: False
Allow All Genders
Whether to allow males to join
Default: False
Allow Elder
Whether to allow elders to join or remain in the clan
Default: False
Allow Teen
Whether to allow a teenager to head the herd
Default: True
Enable Progression
When enabled, this personality is progressed each cycle
Default: True
Increased Chance Per Cycle
The added chance, each cycle, that an event will occur
Default: 15
Mooch Maximum
The maximum anount a tart is allowed to mooch from a lover
Default: 1000
Mooch Minimum
The maximum anount a tart is allowed to mooch from a lover
Default: 100
Speed
The speed at which this personality cycles, in sim-minutes
Default: 250
Town Tart
Provides the ability to set the personality manually
Default: (Selected by scoring)
Weight: Attraction
The relative chance of a tart canoodling with romantic interest
Default: 50
Weight: Enemy Arson
The relative chance of a tart lover torching a tart enemy's home
Default: 2
Weight: Enemy Break
The relative chance of a tart lover breaking something at a tart enemy's home
Default: 15
Weight: Enemy Fight
The relative chance of a tart lover attacks a tart enemy
Default: 15
Weight: Lover Arson
The relative chance of a tart lover torching another lover's home
Default: 2
Weight: Lover Break
The relative chance of a tart lover breaking something at another lover's home
Default: 15
Weight: Lover Fight
The relative chance of a tart lover attacks another lover
Default: 15
Weight: Mooch
The relative chance of a tart asking their lover for money
Default: 30
Weight: Recruit
The relative chance of a new tart being recruited
Default: 20
Options: Town Thug

Allow Adult Recruit
Whether to allow adults as followers
Default: False
Allow All Genders
When enabled, females are eligible for the position
Default: False
Allow Teen
When enabled, teenagers are eligible for the position
Default: False
Allow Teen Recruit
Whether to allow teenagers as followers
Default: True
Enable Progression
When enabled, this personality is progressed each cycle
Default: True
Increased Chance Per Cycle
The added chance, each cycle, that an event will occur
Default: 15
Mooch Maximum
The maximum amount a thug is allowed to pocket from another sim during a Mooch scenario
Default: 1000
Speed
The speed at which this personality cycles, in sim-minutes
Default: 250
Town Thug
Provides the ability to set the personality manually
Default: (Selected by scoring)
Weight: Antagonize
The relative chance that a follower of the thug will antagonize someone
Default: 20
Weight: Arson
The relative chance that a thug will set something on fire
Default: 2
Weight: Attack
The relative chance that a thug will attack a nerd
Default: 30
Weight: Attraction
The relative chance that a swooner will flirt with the thug
Default: 30
Weight: Break
The relative chance that a thug will break something
Default: 15
Weight: Cohesion
The relative chance that followers of the thug will improve relationship with each other
Default: 20
Weight: Impress
The relative chance that the thug will change the traits on one of his followers
Default: 10
Weight: Mooch
The relative chance that the thug will shake down another sim for cash
Default: 30
Weight: Recruit
The relative chance that a new follower will be spontaneously added to the gang
Default: 60
Weight: Victimize
The relative chance that the thug will engage in thuggery
Default: 30
 

Алиса

Заблокирован
Сообщения
3.971
Достижения
0
Награды
823
Кратко по-русски-мод может изменять дефолтные значения на выбранные вами, то есть увеличивается только шанс,что симы будут так взаимодействовать-но не обязательно. Не ждите, что "шлюха" будет бежать за каждым встречным, а воришка при встрече бросится вас грабить.От сообщений,верно, особой пользы нет,разве что если вы следите за конкретным симом.
 

RiscoUK

Проверенный
Сообщения
46
Достижения
99
Награды
5
убрал этот мод к чертям через 2-3 дня игры поперли множественные ошибки скриптов стали недоступными многие семьи в городе (из установленных модов только мастер контроль и стори прогрешн)
 

pasadenA

Проверенный
Сообщения
527
Достижения
118
Награды
113
Народ, у меня такой вопрос. После установки данного мода (версии 170), перестали прокачиваться спортивные навыки на участке помеченном как "Спортзал". Тренажёры и магнитола эффекта не дают - только телевизор. Вобщем-то проблему я устранил путём превращения спортзала в академию, но хотелось бы знать сталкивался ли кто с таким или мне просто так повезло? Может неудачная версия мода?
 

Phantom

Проверенный
Сообщения
1.069
Достижения
138
Награды
498
pasadenA, у меня все прекрасно прокачиваетя и в спортзалах
 

Алиса

Заблокирован
Сообщения
3.971
Достижения
0
Награды
823
pasadenA, -это сам мод неудачный. Множественные ошибки скрипта и невозможность взаимодействие с чем -либо-прямое следствие этого мода. Глюки со временем только расти будут.
 

AndrewSimS

Заблокирован
Сообщения
230
Достижения
0
Награды
83
Каждая версия мода соответствует обновлению игры,смотрите внимательней.Если поставите мод под 1.19 например,а у вас игра 1.17,соответственно будут ошибки и глюки.
RiscoUK сказал(а):
убрал этот мод к чертям через 2-3 дня игры поперли множественные ошибки скриптов стали недоступными многие семьи в городе (из установленных модов только мастер контроль и стори прогрешн)
За возможность использовать разные семьи во время игрового процесса отвечает NRaas Master Controller,если хотите избавиться от мода,сначала в меню сделайте полный сброс,после выхода из игры удалите 4 папки с расширением".. Cache.package"(это написано в техподдержке)
 

RiscoUK

Проверенный
Сообщения
46
Достижения
99
Награды
5
AndrewSimS спасибо за помощь но у меня запись есть чистая без стори прогрешн(слава богу)
и семьи я выбирал через стандартную опцию ''изменение города'' неработало впрочем как и через опцию мода
 

AndrewSimS

Заблокирован
Сообщения
230
Достижения
0
Награды
83
RiscoUK сказал(а):
AndrewSimS спасибо за помощь но у меня запись есть чистая без стори прогрешн(слава богу)
и семьи я выбирал через стандартную опцию ''изменение города'' неработало впрочем как и через опцию мода
Тогда правильное обновление игры и дополнений наверное спасёт ситуацию
http://rutracker.org/forum/viewtopic.php?t=2760740
 

RiscoUK

Проверенный
Сообщения
46
Достижения
99
Награды
5
AndrewSimS у меня копия лицензий играю с оригинальными файлами и образом диска обновляю игру всегда через лаунчер с сайта ЕА Просто мод очень сложный меняет оч много взаимодействий и скриптов в игре и постепенно как уже писали выше начинают накапливатся ошибки
 

AndrewSimS

Заблокирован
Сообщения
230
Достижения
0
Награды
83
RiscoUK сказал(а):
AndrewSimS у меня копия лицензий играю с оригинальными файлами и образом диска обновляю игру всегда через лаунчер с сайта ЕА Просто мод очень сложный меняет оч много взаимодействий и скриптов в игре и постепенно как уже писали выше начинают накапливатся ошибки
Скорее всего от ваших действий зависит,много заданий даёте,слишком много действий,играйте спокойней ,что бы успевала информация обновиться,честно у меня не возникало никогда таких проблем,как вы описываете,даже удивительно читать.Удачи в игре!
Писал выше -это может вам поможет ,выше пост про обновления почитайте.Поставьте замедление времени "9"Тогда успеют все скрипты отработать,если вы любите активно принимать участие в игре.
 

GarethFire

Проверенный
Сообщения
524
Достижения
0
Награды
250
А кто знает, есть ли мод по развитию сюжета для версии игры 1.0.631.00002 ?
 
Верх